Het café

Steenrijk met groene ambities...

Zenzero (03/25/08 om 12:54:19):

Van Kooten en de Bie hadden het typetje Eberhard Strinzen (l o s jes) op hem gebaseerd en dat kon je, toentertijd, best als ‘n compliment beschouwen.

Eckart Wintzen (NRC)

Groene ambities (de Volkskrant)

Ondanks z'n nobele streven en idealen heeft ook hij zijn ticket voor het hiernamaals afgelopen vrijdag verzilverd.

 

Zenzero (03/25/08 om 13:58:51):

Een sketch van Wim de Bie als Strinzen, kon ik helaas nergens vinden op het, World Wide Web, de zogenaamde betrouwbare en onuitputtelijke bron van informatie. Yeah right!

 

Helfrich (03/25/08 om 19:11:13):

Ieks. Nou ja, als Van Kooten en De Bie een typetje van je hebben gemaakt, heb je zelfs als managementgoeroe misschien niet helemaal voor niets geleefd.

 

Zenzero (03/25/08 om 19:59:05):

Hè!

Kan ik hier uit op maken dat je het voor één keer bijna met me eens bent?

Want dat kan ik me haast niet voorstellen.

Zou je dan toch 'n hart hebben, en dan ook nog op de juiste plaats??

Jij bent overigens toch wel 'n beetje 'n absintgoeroe, jammer dat Koot en Bie geen programma meer hebben op de buis, anders had je nog best kans gemaakt.

 

Helfrich (03/25/08 om 21:52:47):

Ehm, nee, ik ben geen goeroe. Ik vind dat je zelf moet denken en oordelen. De meeste mensen kunnen dat niet. Ik ga zo af en toe graag tegen ze in, maar ik heb niet de illusie iets wezenlijks te kunnen veranderen. Daarnaast zit ik vol uitgesproken meningen waar je het gewoon hartgrondig mee oneens kunt zijn. Denk en oordeel vooral zelf. Als ik vind dat je manier van denken en oordelen zuigt, kun je een pak rammel krijgen. Ik ben geen goeroe. Goeroes zijn er voor managers, boekhouders, communicatietrainers en andere dorre geesten. En voor zichzelf.

 

Zenzero (04/25/08 om 22:39:07):

Ligt het gevoelig soms? Ik denk namelijk dat je wel het verlangen koestert om dan misschien niet direct een goeroe, maar toch op z'n minst een fenomeen binnen de absintscene te worden.

 

Helfrich (04/25/08 om 22:49:04):

Het ligt allesbehalve gevoelig. Ik streef ernaar om een pain in the arse binnen de absintscene te worden. Nee, natuurlijk niet; na mijn dood zal ik gelauwerd worden, maar dat maakt me niet uit want dan ben ik er zelf niet bij.

 

Zenzero (04/25/08 om 22:53:39):

na mijn dood zal ik gelauwerd worden, maar dat maakt me niet uit want dan ben ik er zelf niet bij.


Ik denk dat je in beide gevallen daar niet zomaar al te zeer op moet rekenen.

 

Helfrich (04/25/08 om 22:55:55):

Welke gevallen?

 

Zenzero (04/25/08 om 23:02:57):

Je begrijpt wat ik bedoel, en dan ga je me vervolgens vragen wat ik bedoel?

Jij bent een erg vreemd en raar mannetje, wist je dat?

 

Helfrich (04/25/08 om 23:11:51):

Dat weet ik, maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

 

Zenzero (04/25/08 om 23:18:20):

Ik ook niet meer.

 

Het café